cs en de

Fotogalerie

Odborná praxe v Řecku 07. Listopad 2017 Odborná praxe v Řecku

Obchodní akademie a Hotelová škola Třebíč nabízí žákům zúčastnit se praxí ve třech zemích – Německu, Španělsku a Řecku. Se spolužačkou jsme si vybraly Řecko, protože máme rády pobyt u moře ve slunečných zemích a nabídka nám přišla nejzajímavější a nejatraktivnější. Praxi jsme vykonávaly v oblasti zvané Kolymbia, naše společnost měla dva hotely, a to Kolymbia Bay a Kolymbia Sun. Byly jsme ubytovány v rodinném hotelu Kolymbia Sun v pokojích pro personál, které byly vybaveny vlastní koupelnou a každou středu nám byl pokoj uklizen, převlečeny postele, umyta koupelna. Jídlo jsme měly hrazené třikrát denně, nebyl však problém si i mimo jídelní dobu něco malého v kuchyni vzít. Pracovala jsem v hotelu Kolymbia Bay v baru. Moje první pracovní směna byla od 16:00 do 00:00. V baru jsme pracovali tři, pokud měl jeden z nás pauzu, zastávala jsem post obsluhy. Roznášela jsem drinky, přijímala objednávky a obsluhovala myčku. Ve většině případů jsme však byli v baru tři, v tomto případě jsem dělala práci v baru, tzn. výroba drinků, doplňování spotřebovaných produktů a obsluha myčky. Po konci směny jsme museli spočítat peníze, uklidit případný nepořádek, umýt stoly, kávovary, bar, podlahy a zkontrolovat, zda je vše v pořádku. Tato práce byla ze začátku velice náročná, zejména protože jsme museli být celých 8 hodin na nohou, po pár dnech jsme si však rychle zvykli. Moje směna byla později rozdělena na ranní a večerní, což mi vyhovovalo mnohem více. Pracovala jsem od 10:00 do 13:00 a poté od 19:00 do 00:00, takže jsme mezi směnami měli čas chodit na pláž či na jiné volnočasové aktivity. Při všem nás doprovázel velice milý mezinárodní personál, se kterým jsme tvořily skvělý kolektiv a našly jsme si mnoho přátel, se kterými jsme velice rády trávily volné chvíle i mimo práci a stále udržujeme kontakt. Získaly jsme zde mnoho nových zkušeností, naučily se nové věci a poznaly skvělé lidi. Byly jsme velice spokojeny a příští rok se chceme do tohoto hotelu vrátit. Denisa Marková, CR4 Svoji praxi jsem vykonávala v hotelu Kolymbia Sun v restauraci. Moje pracovní doba byla od 9:00 do 14:00 a poté 18:00 do cca 22:00, práce v restauraci je obtížnější, ale díky skvělému kolektivu se stávala práce snazší a snazší. Ráno jsem leštila příbory a připravovala stoly na večeře (oběd se konal u bazénu v plavkách, tudíž příprava nebyla tak složitá), později jsem byla obsazena na pozici obsluhy tzn. odebírala jsem špinavé talíře, příbory a hrníčky. Při obědu jsem pomáhala obsluhovat bufet a opět jsem pracovala na pozici obsluhy. Dále jsem pracovala na večeřích, kde jsem pomáhala sklízet špinavé talíře, chystala vodu a víno pro návštěvníky a po večeři chystala stoly opět na snídani a uklízela restauraci. Práce byla ze začátku velmi únavná a vyčerpávající, avšak po 2 týdnech jsem si zvykla a práce mě bavila a díky volnému času mezi směnami jsem si užila sluníčka až až. Tato praxe nám celkově přinesla výborné zkušenosti, sama za sebe jsem do Řecka přiletěla se základy angličtiny, a odjížděla s pocitem, že se domluvím skoro kdekoliv a s kýmkoliv. O našich dnech volna jsme cestovaly po ostrově Rhodos a navštívily jeho krásná místa např. Rhodos Town nebo mnoho nádherných pláží mezi nimiž je například i Tsambika Beach. Za tak skvělou praxi patří i velké díky našemu managerovi Manolisovi Markopolusovi, který byl velmi laskavý, přátelský, vtipný a vždy našim požadavkům vyhověl a nikdy se nezpozdil s platbou. Karolína Janáčková, CR4

Praxe na ostrově Menorka 18. Říjen 2017 Praxe na ostrově Menorka

V létě jsem se zúčastnila tříměsíční praxe ve Španělsku na ostrově Menorka v menším turistickém letovisku. Pracovala jsem v hotelu Portblue****, což byl poměrně velký hotel. Byla jsem ubytována přímo v hotelu spolu s dalšími 30 zaměstnanci z různých koutů světa, od Portugalska až po Zimbabwe či Vietnam. Moje práce byla převážně na baru a v poledních hodinách na obsluze. Během praxe jsem využívala anglický jazyk, později některé španělské fráze. Pravda je, že je lehčí rozumět než komunikovat. V poledních hodinách byla má práce na obsluze podstatně různorodější. Od objednávek, roznášení nápojů a jídel, uklízení talířů a vyklízení myčky až po práci za barem, přípravu nápojů a doplňování příborů. V pozdějších hodinách probíhala má práce na baru. Pracovala jsem 40 hodin týdně, ale i tak byla má praxe poměrně náročná a únavná díky horku. Moje pracovní směny měly osm hodin, takže bylo možné vyrazit ven. Díky blízkosti pláží nebyl problém kdykoliv během půl hodiny dojít na jinou pláž. Každý pracovní den jsem končila o půlnoci, ale to pro nás praktikanty nadcházel čas, kdy jsme se mohli setkat. Díky časům stráveným s ostatními praktikanty z celého světa (Ukrajina, Francie, Vietnam, Indie, Rumunsko...) jsem si rozšířila své komunikační dovednosti a i přehled o jiných kulturách. Svoje praxe opravdu hodnotím kladně, ať už díky skvělému pracovnímu kolektivu, nebo kvůli novým přátelům. Byla to ta pravá zkouška zodpovědnosti. Zdeňka Kloboučková, CR4

Odborná praxe žáků v Rottach-Egern v Německu 01. Říjen 2017 Odborná praxe žáků v Rottach-Egern v Německu

Obchodní akademie a Hotelová škola Třebíč umožňuje studentům každý rok o letních prázdninách praxe v Německu, Řecku a Španělsku. Já osobně jsem si vybrala praxi v Německu. Němčinu studuji jako druhý jazyk a praxe v této zemi byla skvělou příležitostí se v tomto jazyce zlepšit. Praxi jsem vykonávala v Bavorsku - v malém městečku Rottach-Egern u jezera Teegernsee. Pracovala jsem v hotelu Bachmair am See, který se často zaměňuje s hotelem Bachmair Weißach, jenž se vyskytuje ve vedlejší vesnici. Na praxi jsem jela se spolužačkou z Obchodní akademie Lindou Procházkovou, byly jsme ubytované v jednom pokoji, který se nacházel v hotelu s názvem „Parkhotel“. Tato budova je součástí areálu hotelu Bachmair am See, ale jako jediná slouží již několik let pouze pro ubytování personálu. První polovinu praxe jsme obsluhovaly pouze na snídaních. Směna byla stanovena od 6:30 do 15:00. Naše práce začínala přípravou stolů a bufetu před příchodem hostů. Přicházející hosté byli postupně usazováni ke stolům, nabízely jsme jim černou kávu, Cappuccino, Latte Macchiato, Espresso nebo kakao. Po odchodu každého hosta jsme sklízely špinavé talíře ze stolů a prostíraly stoly pro další příchozí. Po pauze na oběd jsme buď pulírovaly příbory a skleničky, nebo připravovaly bufet (doplnění talířů, cereálií, čajů apod.), umývaly kuchyň a připravovaly keridony s šálky do restaurace, nebo jsme vysávaly všechny části restaurace včetně bufetu. Následovalo doplňování cukru, soli a pepře. Nezbytnou součástí také bylo odvést špinavé ubrusy do prádelny a dovézt nové, které jsme doplnily do skříně. Na závěr jsme skládaly a doplňovaly servítky. Druhou polovinu praxe jsme společně s Lindou pracovaly na snídaních od 8:00 do 13:00, poté jsme měly odpoledne volno. Do práce jsme šly znovu až na večeře v 18:00, kde jsme obsluhovaly v Panorama restauraci, která je v okolí známá a směna nám končila až ve 22:00. Takové směny jsme měly společně tři týdny, pak Linda opět pracovala jen na snídaních a já zůstala obsluhovat na večeřích. Pokaždé jsme začínaly nakrájením chleba do košíků a k tomu jsme nosily pomazánky do restaurace. Hosté si objednávali u číšníků a my jsme pak donášely předkrmy nebo odnášely špinavé talíře a skleničky. Po odchodu hostů jsme pak prostřely stůl pro další hosty. Ve volných chvílích jsme jako na snídaních opět pulírovaly příbory a skleničky nebo umývaly kuchyň. Večerní směna nebyla tak náročná jako ranní. Byly jsme tam velice spokojené a příští rok bychom se chtěly vrátit na stejné místo. Získaly jsme spoustu zkušeností, za které jsem nesmírně vděčná. Jitka Kaupová, obor Hotelnictví, 3. ročník

Stáž v irském Dublinu 10. Září 2017 Stáž v irském Dublinu

V září 2017 probíhá stáž v irském Dublinu, které se účastní 8 studentů z oboru Obchodní akademie, Hotelnictví a Cestovního ruchu. Během svého pobytu mají studenti možnost seznámit se s kulturou a zajímavými místy této země. Již jsme navštívili Moherské útesy a další výlet plánujeme do oblasti Wicklow Mountains. Studenti mají také možnost vyzkoušet si své znalosti angličtiny v praxi, pracují zde na různých pozicích např. v hotelu, baru, cestovní kanceláři nebo obchodním řetězci Spar.

Erasmus plus, Tampere,  Finsko 05. Září 2017 Erasmus plus, Tampere, Finsko

Zdravíme z dalekého Tampere ze stáže. Pan školník nás perfektně dovezl na letiště ve Vídni, odkud jsme s přestupem v Helsinkách dorazili do cíle. Bydlíme v pěkném "snovém" hostelu téměř v centru města. Dnes jsme s potkali s milou paní koordinátorkou programu, dozvěděli se bližší informace o našich pracovních povinnostech, absolvovali s dvěmi studentkami oboru hotelová recepční prohlídku města, odpoledne navštívili Amurin museum a zjistili mnoho zajímavého o Finsku. Zítra již nastupujeme do práce . Těšíme se a zároveň máme trochu trému, ale věříme si :). Stážisti Erasmus + Tampere. Je to k nevíře, ale konec druhého týdne se blíži téměř nadzvukovou rychlostí. My studenti pracujeme ve svých firmách a snažíme se sledovat, jak se ve Finsku pracuje, všímat si kvalitu služeb, pracovní dress code, téměř všeobecnou znalost angličtiny obyvatel a ještě mnoho a mnoho dalšího. Veronika s Terezkou pracují v kanceláři výrobních a obchodních firem, Honza s Danielou ve sportovní a zážitkové agentuře, Vendulka s Aničkou v outdoorové cestovní kanceláři a Monika v kuchyni prestižního hotelu Tammer, Radisson. Kromě pracovních povinností žijeme kulturně a sportovně - navštěvujeme památky, byli jsme na koncertě, výstavě Mumínků, basebalovém utkání a výletech. Vedeme si cestovní deníky, abychom měli podklady pro prezentace projektu, ale i pro připomenutí prožitých dní na stáži. Krásné pozdravy z finského Tampere posílají Honza, Monika, Anička, Vendy, Daniela, Terezka, Veronika a ViDa

Stáž Tenerife 17. Únor 2017 Stáž Tenerife

Ve čtvrtek 17. února odletělo 7 našich studentů z naší školy v rámci programu Erasmus plus na úchvatný ostrov Tenerife do města Puerto de la Cruz na čtyřtýdenní stáž. Jejich pracovní pozice jsou v luxusním hotelu Riu Garoe, kde vykonávají práci v restauraci, v kuchyni, na recepci i činnost animátora, který organizuje volný čas zdejší zahraniční klientely. Ve volném čase poznáváme krásnou přírodu tohoto ostrova, podnikli jsme výlet na nejvyšší horu Španělska El Teide, navštívili jsme místní Loro Park.

První týden stáže v Malaze 19. Únor 2017 První týden stáže v Malaze

7 studentů oboru cestovní ruch a obchodní akademie se zúčastní na jihu Španělska v přístavním městě Malaze třítýdenní stáže programu Erasmus plus. Náplní jejich práce je práce v cestovní kanceláři a dále práce průvodců na segwayich a kolech. Součástí stáže jsou také poznávací výlety po Andalusii. Studenti navštívili bíle městečko Mijas v horách a dále přístavní městečko Marbella a delfíní představení v Benalmadene.